سامانه شاد شبکه اجتماعی دانش آموزان

سامانه شاد کوتاه شده عبارت سامانه شبکه های اجتماعی دانش آموزان است و امکان را به مدیران و معلمان می دهد که بتوانند آموزش از راه دور دانش آموزان در شبکه های اجتماعی را مدیریت نمایند.

دانش آموزان برای استفاده از مطالب درسی و آموزشی کلاس و مدرسه خود باید ابتدا در سامانه شاد به نشانی Shad.medu.ir به احراز هویت خود بپردازند .

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه در خانه و به حداقل رساندن رفت‌وآمدها جهت حفظ سلامتی افراد، وزارت آموزش‌ و پرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی شاد کرده است.

تا مربیان پیش‌دبستانی، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان بتوانند از طریق کلاس‌های مجازی، نوآموزان، دانش‌آموزان و هنرآموزان را در سراسر کشور آموزش دهند.

برخلاف دانشگاه ها به دلیل اینکه پرتال های آموزش از راه دور در مدارس کشور وجود ندارد به ناچار معلمان و مدیران از سامانه شبکه های اجتماعی دانش آموزان برای ادامه آموزش و تدریس دانش آموزان استفاده نمودند که با استقبال دانش آموزان و والدین آن ها روبرو شد.

 

وزارت آموزش و پرورش به دنبال استقبال از آموزش از راه دور علاوه بر برنامه های منظم تلویزیون به دنبال منسجم کردن کلاس های درس شبکه های اجتماعی برای همه دانش آموزان و همه مدارس شده است.

به همین دلیل مدیران مدارس باید با ورود به سامانه شاد به آدرس Shad.medu.ir شبکه اجتماعی مد نظر را انتخاب نموده و سپس با ایجاد کانال و گروه های مربوط برای هر درس و یا هر کلاس معلمان مربوط را انتخاب نمابند 

دانش آموزان برای آنکه بتوانند از گروه و کانال کلاس درس خود استفاده کنند باید وارد سامانه شبکه های اجتماعی دانش آموزان ( سایت شاد ) شده و علاوه بر احراز هویت خود از پیام رسانی که توسط مدیر مدرسه برای آموزش های درسی انتخاب شده مطلع شوند.

 

جدول زمان‌بندی حضور مدیران و معلمان و تشکیل مدارس و کلاس‌ها در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای آموزش (سامانه شاد) :

 

نحوه ورود به سامانه شاد :

همانطوری که اشاره شد دانش آموزان برای آنکه بتوانند در سامانه شبکه های اجتماعی عضو کانال و یا گروه مربوط به کلاس درس مدرسه خود شوند باید ابتدا وارد سایت شبکه های اجتماعی دانش آموزان shad.medu.ir  شوند پس از ثبت نام در سایت در شاد بات در یکی از پیام رسان های زیر نقش خود مشخص کنند.

 

 

آدرس سامانه شاد بات در پیام رسان هایی که در سایت سامانه سناد انتخاب نموده اید:

سروش:
http://sapp.ir/shadbot

روبیکا:
 https://rubika.ir/shadbot

بله:
 https://ble.ir/shadbot

گپ:
https://gap.im/shadbot

آی گپ:
 https://igap.net/shadbot

 

سوالات متداول :

۱- سایت سامانه شبکه اجتماعی شاد به چه دلیلی ایجاد شده است ؟

این سایت به منظور معرفی کانال ها و گروه های هر مدرسه در شبکه های اجتماعی ایجاد شده است .

 

۲- دانش آموزان برای استفاده از آموزش های از راه دور مدارس باید چه اقدامی انجام دهند؟

باید در گروه ها و کانال های شبکه های اجتماعی عضو شوند ذکر شده در بالا عضو شوند.

 

۳- برای اطلاع از پیام رسان معرفی شده توسط مدیر مدرسه چه اقدامی باید انجام شود؟

دانش آموزان ابتدا باید در سایت شاد وارد شوند shad.medu.ir و اقدام به احزار هویت نمایند.

 

اخبار سایت کوله پشتی

Loading

5/5 (1 Review)