شماره 276 :اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان را در درس جبر و هندسه تحلیلی جبران نمایم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان را در درس جبر و هندسه تحلیلی جبران نمایم

معرفی :

اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف  پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان را در درس جبر و هندسه تحلیلی جبران نمایم . – بصورت ورد و قابل ویرایش – تعداد صفحات  بیست و هفت صفحه ، قیمت 3000(سه هزار تومان) تومان

فهرست مطالب در زیر آمده است :

 

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

توصیف وضعیت موجود

گردآوری اطلاعات و شواهد 1 :

الف) مشاهده:

اولین گام جهت پیدا کردن دلایل مشکلات مشاهدات از خود دانش آموزان بود .

ب) مصاحبه:

ج) پرسشنامه:

د – مطالعات در زمینه علل ضعف ریاضی

الف) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی که مربوط به محتوای کتاب‌های درسی ابتدایی می‌باشد.

1ـ محدودیت زمان:

2ـ محدودکردن معلم در انتخاب محتوا و فعالیت مناسب

3ـ عدم هماهنگی در ارائه مطالب محتوای درس:

4ـ  محتوای کتب درسی

ب) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به خود دانش‌آموز

ج) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به روش‌های آموزش:

د) علل ضعف آموزش ریاضی که مربوط به معلمان است:

هـ) چند عامل دیگر از عوامل ضعف آموزش ریاضی

1ـ نقش فضا و مکان:

2ـ نقش خانواده:

3ـ کلاس‌های خصوصی:

4ـ در اختیارنبودن یافته‌های علمی ریاضی:

5ـ کمبود تکنولوژی:

6ـ عدم توجه به طرحواره‌ در تدریس و طراحی یک مفهوم

تجزیه و تحلیل اطلاعات

راه حل های پیشنهادی

1.   پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری

3.   ایجاد شادی و نشاط در زنگ های دروس ریاضی

3- ایجاد انگیزه در دانش آموزان

4 – مشارکت دانش آموز مهم ترین روش ایجاد انگیزه

6- برگزاری کلاس های تقویتی در شیفت بعد از ظهر

7 – روشن کردن هدف مبحث ریاضی قبل از تدریس

انتخاب راه حل‌ها

چگونگی اجرای راه های جدید :

گرد آوری شواهد دو

1 – نمرات دانش آموزان در مفاهیم پایه ای :

2 – نمرات دانش آموزان در مباحث اصلی جبر و هدسه تحلیلی

3 – حالات دانش آموزان در کلاس بعد از اجرای راه حل

ارزشیابی واعتباربخشی

نتیجه گیری

فهرست منابع و مآخذ