اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم شماره 35

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم

معرفی :

چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز  س .م  رابرطرف کنم..فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش – تعداد صفحات بیست و شش صفحه –  قیمت فقط  سه هزار تومان

 

چکیده :
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و…. ، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به ديگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد:1 – آيا بيماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ يا بيماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آيا تربيت غلط ، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است ؟

4- آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5-  آيا دچار كمبود محبت شده است؟6-  آيا با رفتارهای خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟7-  چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟

روش استفاده در این پژوهش مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد   می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.

برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموزرا كاهش دهند.

فهرست مطالب

چکیده :

کلید واژگان:

مقدمه :

توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له:

اهداف پژوهش

اهداف جزئی:

گردآوری اطلاعات شواهد(1)

جدول حل تناقضات:

تجزيه و تحليل وتفسيرها:

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

آموزش درمانی

روشهای درمان حسادت :

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه

درمان پرخاشگری:

قوانين يادگيری:

قانون اثر ونتيجه :

تشویق و تنبیه  :

گرد آوری اطلاعات(شواهد 2)

مدل جدول تناقضات:

ارزيابی تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار:

ارائه راهکا رها:

منابع


3,000 تومان – دانلود

اقدام پژوهی , اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم

اقدام پژوهی تربیتی آموزشی , اقدام پژوهی تربیتی آموزشی , اقدام پژوهی تربیتی آموزشی

اقدام پژوهی رایگان , اقدام پژوهی ناسازگاری , اقدام پژوهی ناسازگاری
اقدام پژوهی ناسازگاری , اقدام پژوهی رایگان , اقدام پژوهی رایگان

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم